Recent News
Pozycjonowanie ecommerce – jak się za to zabrać?

Bardzo skutecznym sposobem na zwiększenie sprzedaży w sklepach internetowych jest pozycjonowanie swojej witryny. Wzrost ruchu na sklepie oznacza wzrost liczby klientów. Gdy chcemy generować wyższą sprzedaż, musimy zadbać nie tylko o bogatą, korzystne ceny i atrakcyjną ofertę, ale także o pozycjonowanie ecommerce. Im sklep internetowy jest wyżej w organicznych wynikach wyszukiwania, tym lepiej. 

O czym warto pamiętać?

Jeśli jesteśmy właścicielami sklepu internetowego, pozycjonowanie powinno być naszym priorytetem. O jakie obszary powinniśmy zadbać?

– wybór odpowiedniej platformy,
– dobre ułożenie stron produktowych, kategorii i podkategorii 
– certyfikat SSL,
– szybkość, z jaką ładuje się nasza strona
– możliwie krótki adres URL,
– wartościowe treści
– linkowanie

Co to oznacza w praktyce?

Istnieją sprawdzone firmy, które gotowe są zająć się wszystkimi kwestiami za nas. Mimo wszystko, warto posiadać chociaż podstawową wiedzę na temat pozycjonowania, by móc monitorować wyniki działań, w jakie inwestujemy. Bardzo ważnym aspektem jest wybranie platformy do uruchomienia e-sklepu. Niektóre z nich dedykowane są dla większych, a niektóre dla mniejszych firm. Zastanówmy się, czy nasza strona będzie bardzo rozbudowana.

Pozycjonowanie ecommerce powinno być oparte o kategorie podkategorie w przemyślanej strukturze. Nie przejdą obok tego obojętnie algorytmy wyszukiwarki oraz użytkownicy, czyli potencjalni klienci. 

Natomiast certyfikat SSL jest jedną z najbardziej istotnych kwestii dla pozycjonowania platformy sprzedażowej. Certyfikat ten jest narzędziem zabezpieczającym skutecznie przesyłanie danych z witryn internetowych.

Szybkość ładowania strony e-commerce, czyli wydajność także docenią zarówno klienci, jak i algorytmy Google. Możemy skontrolować wydajność swojej strony i zasięgnąć informacji na temat tego, co wymaga poprawy. Umożliwia to przykładowo narzędzie GTMetrix.

Dlaczego tak istotny jest krótki adres URL? Użytkownicy łatwiej ją zapamiętają i łatwiej na nią trafią. Dlatego też jest cenny dla algorytmów. Ponadto strona musi mieć wartościowe treści. Dlatego wiele osób zatrudnia profesjonalnych copywriterów lub też korzysta z usług agencji.

News Reporter